zaterdag 30 juli 2016

Kamelen/Camels

In het mooie dorp Beesel had iemand zijn schapen geschoren en mij werd de wol aangeboden/dat heb ik heel graag geaccepteerd. Al pratende over diverse soorten wol kwam ik toen terecht bij de Kamelenboerderij waar ik door de bewoners vriendelijk ontvangen werd. On the lookout for sheepwool i found camelwool
Hallo, wat kom jij hier doen? Hello Martine, what do you want?
Zozo, jij wil dus mijn wol hebben? Oh my wool.....


Alleen als je belooft er iets moois van te maken. Only if you promise to make something nice with it.
Geen idee of dat lukt, ik heb nl nog nooit met kamelenwol gevilt, maar ik ga het proberen en zal het jullie dan laten zien. We'll see, i never worked with camelwool but i'll show you..........

En dit is hun vriend en verzorger...............ook niet slecht! This is their friend and keeper........ happy animals......

en toen heb ik thuis alle verhalen aan Venus verteld.........nee, ze wil volgende keer niet mee. Kamelen vindt ze te groot.
And back home i told Venus all my stories. She was interested but doesnt want to join me next time...............Camels are too big!

4 opmerkingen:

  1. Ah, kamelen, zo mooi. Ik hoor graag hoe het je vergaat met het vilten van hun wolletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. kameel vilt heel vast, wat ook moet als je er een herdersjas van maakt waar geen woestijnzand doorheen moet gaan.
    en je bent wel een boefje hoor......
    dat vindt venus ook niet fijn
    ze wenst je niet te delen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. kamelenwol ..
    ik weet haast zeker dat jij er iets moois van gaat maken, martine!
    en venus .. ziet dat het goed is! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Martine,dat is nog eens een leuk bezoekje.......
    het lijkt of de kameel jou verstaat,en wat een glimlach!!
    benieuwd wat jij er van gaat maken
    misschien een dekentje voor Venus.
    lieve groet
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen