woensdag 12 december 2012

Ik zal mijzelf dragen


Ik zal mijzelf dragen
in de eenzame dagen
waar niemand wezenlijk mij kan zien.
Ik zal bij mij zijn
in de uren van pijn
behoedend
dat mijn hart niet zal breken.
Daar waar nimmer
mijn huid geraakt wordt
zal ik beminnen
mijn lichaam
de tempel van mijn ziel.
Geen streling
zal een grotere zachtheid kennen
dan de liefdevolle warmte
van mijn eigen hand.
Geen ogen
zullen mij dieper ontmoeten
dan mijn eigen ogen
die Al-ziend in mildheid
mijn geest in openheid verkennen.
Ik zal zijn
waar water en vuur samenkomen
en aarde en lucht zich verbinden.

Marieke de Vrij

6 opmerkingen:

  1. Dit is precies wat het "ZIJN" voor mij inhoudt. Prachtig verwoord. Er bestaat niets waardevollers.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Martine, wat een prachtige gedicht met lichtje.
    Mooi het lampionnetje dat licht geeft
    in deze donkere dagen.
    Lieve groetjes
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Martine,

    Het leven in het hier en nu!!!
    Bedankt dat je er weer even was met jouw reactie en goede wens, die ik zeker niet weg zal klikken.
    Ik wens jou en jouw dierbaren fijne feestdagen en een voorspoedig en gezond 2013 toe.

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellige en fijne eindejaarsfeesten Martine.
    PS: Wij eten geen vlees, 'fuck you' zei de kalkoen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt voor je lieve wensen al even lieve Martine! Blij dat je weer eens bij mij kwam piepen, we zijn elkaar een beetje uit het oog verloren hé? Ik hoop dat we de spreekwoordelijke draad in het volgend jaar weer op kunnen pikken... Ik wens je ondertussen fantastische eindejaarsfeesten toe en hoop dat je er van genieten zal!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtig Martine, dit gedicht ontroert!! dank

    BeantwoordenVerwijderen