zondag 24 juni 2018

Alchemist apron and gardening.........

De reden dat ik weer zo zelden op blog ben is het maken en borduren van dit schort. Naar een idee van India Flint heb ik dit gemaakt van een oude linnen bloes. Beetje veranderd, geprint met bladeren uit mijn tuin en toen geborduurd met woorden van Michael Roads waar ik deze lente een intensive gevolgd heb. "Always choose love"! De beste raad die ik ooit van iemand gekregen heb. Havent been on blog much lately and the reason is the wonderful weather and all the stitching i did in my garden. This is the alchemist apron i made under supervision of India Flint. Made from an old linnen blouse, handsewn and stitched. The text is from Michael Roads: "always choose love" and i do.
Tijdens het borduren zoemden de hommels om mijn hoofd, ik heb niet meer nodig om gelukkig te zijn.During working in my garden the bumblebees buzzed around my head, making me happy.
De sokken hierboven waren eerst in Indigo en zijn daarna ook geprint met bladeren. These socks were Indigo dyed and then printed with leaves.

En al dit textielwerk doe ik natuurlijk niet alleen. Mijn vriendinnetje Venus is er altijd bij. Ik heb een paar handwerktassen die altijd mee naar buiten gaan. Die witte zijden tas is voor mijn kostbaarheden..... I use some different bags to take my textile things out to the garden, the white silky one is... as u can see ... for my valubles!

9 opmerkingen:

  1. Wearing Nature on your body, wearing Love via stitched bee and heart, wearing foraged and dyed leaves on your feet is to walk the path of the earth, holding awareness, keeping the magic of the land close, surrounded by quiet joy, memory and always, love for David walks with you, always...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. You understand Marti and say it so well.
      I love you for your words.........

      Verwijderen
  2. Martine...walk the way of love and nature ...a statement ...you as you..love

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Yvette, nature and love...............is all.........

      Verwijderen
  3. Ein wundervolles, luftiges Sommerkleid!!!! Gefällt mir sehr.
    Danke für deinen lieben Besuch und eine schöne Zeit
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danke für deinen Besuch liebe Elisabeth, ich wünsche dir schöne Sommertage................

      Verwijderen
  4. (((Martine)))) love the bee in your heart!

    BeantwoordenVerwijderen