donderdag 30 januari 2014

Mijn hart is gebroken

Ik ben terug uit het ziekenhuis en er is stilte in huis
hij heeft niet geleden: zei de dokter
daarvoor was het letsel te erg
ik kon je gezicht nog strelen
maar het was niet meer echt warm
de stoppels op je kin voelden vertrouwd
dezelfde stoppels die ik gisteren voelde
toen je afscheid van me nam en zei dat alles goed is
dat alles goed komt en beter wordt
bleek is je huid en je oogleden zijn paars
alsof je een theater optreden gepland had
ik hou je voeten vast onder de deken
ik kan ze nog bewegen
ik zoek je handen
die sterke, mooie handen
er is niet enkel bloed
er zitten ook nog verfresten op
die verf zat ook in je bloed maar
 niet genoeg om van te leven





26 opmerkingen:

  1. Ik huil met je mee! En denk aan je....!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een groot verdriet...en zwaar afscheid.
    Ik stuur je een knuffel en veel warmte, sterkte! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik voel met je mee Martine, veel sterkte...xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. tranen alleen maar tranen
    lieve lieve schat
    wat te zeggen
    niks
    alleen maar bij je zijn
    liefsliefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo vreselijk om te lezen Martine, wat een verdriet. Weet dat ik aan je denk heel veel sterkte en liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik weet niet wat er gebeurd is, maar ik begrijp uit je woorden en de reacties dat er iets heel ergs is gebeurd.. Wat erg voor je. Ik wil je heel veel sterkte wensen en denk ook aan je. XXXX Geri

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Martine...i will sit today with this great grief . from far, my heart is with you.
    love, grace

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh Martine, please accept my deepest condolences.I hold you close in my heart in this time of such deep sorrow.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oooh Martine, wat verschrikkelijk...ik heb er geen woorden voor.
    Heel veel sterkte! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I can only imagine. my heart is ripped open wise enough to hold both of you.....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. the sorrow of this stretches across all the seas...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. the sorrow of this stretches across all the seas...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. the sorrow of this stretches across all the seas...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. the sorrow of this stretches across all the seas...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. the sorrow of this stretches across all the seas...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. the sorrow of this stretches across all the seas...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik wens je alle sterkte en liefde toe die jij nodig hebt, martine!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ach Martine, hoe onbeschrijfelijk groot is dit leed
    ik leef met je mee.....ik wens je alle sterkte....alle liefde....

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lieve Martine,ik wens je heel veel kracht .....liefde... ..en sterkte!
    En weet dat ik aan je denk!
    Liefs een groet Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. oh, Martine ik huil met je mee...liefs Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Martine, accept my deepest condolescence.

    BeantwoordenVerwijderen