vrijdag 10 januari 2014

Keep them cool

Oh .......hij bloeit weer. Mijn lieveling.
Er zijn een heleboel mensen die de kamerlinde een moeilijke plant vinden maar daar ben ik het niet mee eens. Het hele jaar ben ik blij met zijn zachte groene bladeren en in januari geeft hij mij witte bloemen als dank voor...............goede verzorging? Ik doe niet veel bijzonders maar na enkele jaren weer ik wel wat deze plant nodig heeft. Koele bescherming..........
De hele zomer in de tuin en voor de vorst naar binnen in een koele ruimte. En dan begint de bloei..........het is zooooooo mooi.

After several years i know what my Sparmannia Africana needs. Summers in the garden and before frost sets in, a cool room to rest!

5 opmerkingen:

  1. whawww .. wat staan ze er mooi op, martine, die lievelingskes van jou! :-))

    dat is inderdaad een prachtige 'dankjewel' voor al je goeie zorgen! ;-))

    fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Keep calm and stay cool! ;-)
    Maar zonder groene vingers zal het niet lukken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind ze ook prachtig, maar in ons huis blijft bijna geen één plant goed helaas. Weinig licht, geen vensterbanken en waarschijnlijk is de atmosfeer niet goed (nieuwbouw).
    Dat je er bloemen in hebt vind ik heel bijzonder, een blije plant!
    -X-

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah ja, één van de mooiste kamerplanten die er zijn vind ik, maar ook mij is het nog nooit gelukt om deze plant lang te houden. In het huis waar ik nu woon is het helemaal bedroevend planten houden, vanwege te weinig daglicht!
    Geniet ervan!
    Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vanaf morgen is mijn computer een week met reces, dus een weekje geen blogbezoek,
    ff komen kijken kan wel, de dagelijkse logs blijven doorlopen, die zijn geprogrameerd :-)

    BeantwoordenVerwijderen