zondag 4 december 2016

Water is life................

Vanmiddag dronk ik een heerlijke kruidenthee en zojuist heb ik een glas rode wijn ingeschonken. De aardappelen voor het avondeten staan op het vuur en voordat ik straks ga slapen neem ik een lekker bad...........
Hoe gewoon allemaal, water gebruiken, alledaagse routine. Maar is dit wel zo gewoon?
Hoe gewoon is schoon water? Eerlijk gezegd heb ik daar nooit zo over nagedacht, tot ik ergens in november de berichten tegenkwam over Standing Rock waar de oorspronkelijke Amerikaanse inwoners, indianen, hun gebied, hun heilige begraafplaatsen en hun rivieren beschermen tegen corporaties die enkel aan geld denken en dit koste wat, willen doorzetten. Ongeacht de schade die ze aanbrengen.
Het is natuurlijk de ver van mijn bed show maar als ik eraan denk dat iemand zo'n pijplijn langs het graf van mijn ouders en onder moeder Maas zou leggen, dan zou ik ook op de barricaden gaan.
Ik blijf dit nauwkeurig volgen en samen met mijn nieuwe Goddess cloth en het herstellen van mijn blue star quilt heb ik mijn handen vol.
This is to much to translate for me. Its about my worries about clean water and mother earth and strong people in America who stand for it...................

4 opmerkingen:

  1. (((Martine))) may we all open our hearts for our beautiful planet Earth!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. a seed has held through it...we now need to care for that seed, all of us...to not stop our
    gaze from it...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Martine,alles lijkt zo gewoon,en meestal is het ergens anders.........
    en was het hier dan komen we zeker ook in opstand.
    groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. als meer mensen zich zo bewust waren van de aarde .....maar het eerste zaadje lijkt te ontkiene
    dagdag

    BeantwoordenVerwijderen