maandag 6 februari 2012

working for the Goddess






some moons ago i started working  on the Goddess cloth. This is how i call my final piece for art academy. I've chosen this theme because i see/feel the feminin energy slowly returning in our society. As if the Goddess is returning after ages of invisibility. I can only show here a little piece now and then. The whole work has to wait till after my exam in june. 

enkele manen geleden ben ik begonnen aan mijn eindexamenwerk van de afdeling textiele kunsten aan de kunstacademie van Genk.  Mijn thema is = Return of the Goddess =!
Was zij eeuwenlang praktisch onzichtbaar, de laatste tijd zie en voel ik een terugkeer naar haar (vrouwelijke) waarden en daarom heb ik voor dit thema gekozen. Het totale werk kan ik pas in juni laten zien, na de eindexamen expositie, maar hier alvast een klein stukje. 



10 opmerkingen:

  1. The Goddess cloth sounds intriguing and a magical idea. I will look forward to seeing the final result!
    It is definitely time for the feminine energy to return and it is a shame it has been lost for so long!
    Great to visit your new blog and to know you on facebook.

    Many blessings,
    Jo May.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi thema, Martine. Ik voel me ook heel verbonden met de Godin.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. You'r very welccome Joanne and Sandra.........we all feel her!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er veel belovend uit ! Succes !
    I walk with the Goddess, the Goddess, she walks with me...
    https://www.youtube.com/watch?v=h8Ac0hHAhf8&feature=player_embedded
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. i look forward to seeing the goddess unbundled, sometime after june

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Interessant thema dito foto, geheimzinnig ...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Martine,het is als een kado.....spannend
    dan wacht ik tot jij het uitpakt.
    Groetjes Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Martine, diese Päckchen sind so schön, sehen aus wie Japanische Kunst, auf Schnee, ich wünsch Dir ganz viel Inspiration für alle Vorbereitungen für Deine Kunstwerke für die Akademie! Dein neuer Blog sieht auch gut aus! Hier in Paris liegt sogar auch Schnee heute:), ganz liebe Grüsse, Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Martine,

    Vier jaar geleden had ik op weblog een logje over Hildegard von Bingen en het verband met de "duivelsknuppel" (rietsigaar) zoals jij die toen noemde. Toen ik de foto hierboven zag, riep dat een associatie bij mij op. Succes met het werk voor jouw eindexamenproject.

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen